کد مطلب: 15845
هشتگ چيست و چگونه از آن استفاده کنيم؟
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴
اگر اين روزها اصطلاح هشتگ را زياد شنيده و هنوز معني آن را نمي دانيد، ادامه اين گزارش را بخوانيد.

بنابر تعريف هاي ارائه شده هشتگ # يک نماد پيشوندي است. اگربخواهيم هشتگ را به زبان ساده تر تعريف کنيم، برچسبي است که براي دسته بندي و به اشتراک گذاري پست ها و نظرات درباره موضوعي خاص در سطح جهاني و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار مي رود.
براي مثال پس از صحبت هاي جنجال برانگيز بنيامين نتانياهو درباره ممنوعيت پوشيدن شلوار جين در ايران، کابران براي رساندن صداي اعتراض خود به جامعه جهاني عکس هاي خود با شلوار جين را در شبکه هاي اجتماعي پست کرده و از کلمه کليدي#jeans استفاده کردند. حال شما با کليک بر روي اين هشتگ مي توانيد همه پست هاي ارسال شده در خصوص اين موضوع از کاربران سراسر جهان را به سادگي و بدون اتلاف وقت مشاهده کنيد.
هشتگ ابزاري براي دستهبندي چنين پيامهايي فراهم ميکند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعهاي از پيامهايي را که شامل آن هستند به دست آورند. عموماً کليديترين کلمه مربوط به آن موضوع را با علامت هشتگ همراه کنند. اين همراه کردن با استفاده از علامت # قبل از کلمه مورد نظر، انجام ميشود. در نامگذاري هشتگ ميتوانيد از حروف، اعداد و علايم مجاز استفاده کنيد اما علامتهايي مانند $ يا % غيرمجاز ميباشند و به شما اجازه نامگذاري نميدهند.
هشتگ اولين بار به وسيله توئيتر ايجاد شد و پس از آن توسط بسياري از شبکه هاي اجتماعي از جمله گوگل پلاس، فيسبوک، فيلکر، اينستاگرام، فرندفيد، يوتيوب و پينترست مورد استفاده قرار گرفت.
به طور کلي مي توان مزاياي هشتگ را اينگونه برشمرد:
*مطالب گذاشته شده در هشتگ را همه ميتوانند مطالعه کنند و ديگر نيازي نيست هر شخصي مطلب را جداگانه به اشتراک بگذارد.
*با مراجعه به هشتگ، نيازي به جستجوي موضوعتان نيست، ميتوانيد مطالب گوناگون را مطالعه کنيد.
*همچنين در جستجوي گوگل ميتوانيد هشتگ مورد نظر را نوشته و مطالب مربوطه را مطالعه کنيد.
*شما مي توانيد در سايت هاي hashtags.org و wthashtag.com هشتگ هاي رايج و پربيننده را مشاهده کرده و اطلاعات بيشتري درخصوص معني و چگونگي استفاده از آنها کسب کنيد.
براي مثال پس از صحبت هاي جنجال برانگيز بنيامين نتانياهو درباره ممنوعيت پوشيدن شلوار جين در ايران، کابران براي رساندن صداي اعتراض خود به جامعه جهاني عکس هاي خود با شلوار جين را در شبکه هاي اجتماعي پست کرده و از کلمه کليدي#jeans استفاده کردند. حال شما با کليک بر روي اين هشتگ مي توانيد همه پست هاي ارسال شده در خصوص اين موضوع از کاربران سراسر جهان را به سادگي و بدون اتلاف وقت مشاهده کنيد.
هشتگ ابزاري براي دستهبندي چنين پيامهايي فراهم ميکند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعهاي از پيامهايي را که شامل آن هستند به دست آورند. عموماً کليديترين کلمه مربوط به آن موضوع را با علامت هشتگ همراه کنند. اين همراه کردن با استفاده از علامت # قبل از کلمه مورد نظر، انجام ميشود. در نامگذاري هشتگ ميتوانيد از حروف، اعداد و علايم مجاز استفاده کنيد اما علامتهايي مانند $ يا % غيرمجاز ميباشند و به شما اجازه نامگذاري نميدهند.
هشتگ اولين بار به وسيله توئيتر ايجاد شد و پس از آن توسط بسياري از شبکه هاي اجتماعي از جمله گوگل پلاس، فيسبوک، فيلکر، اينستاگرام، فرندفيد، يوتيوب و پينترست مورد استفاده قرار گرفت.
به طور کلي مي توان مزاياي هشتگ را اينگونه برشمرد:
*مطالب گذاشته شده در هشتگ را همه ميتوانند مطالعه کنند و ديگر نيازي نيست هر شخصي مطلب را جداگانه به اشتراک بگذارد.
*با مراجعه به هشتگ، نيازي به جستجوي موضوعتان نيست، ميتوانيد مطالب گوناگون را مطالعه کنيد.
*همچنين در جستجوي گوگل ميتوانيد هشتگ مورد نظر را نوشته و مطالب مربوطه را مطالعه کنيد.
*شما مي توانيد در سايت هاي hashtags.org و wthashtag.com هشتگ هاي رايج و پربيننده را مشاهده کرده و اطلاعات بيشتري درخصوص معني و چگونگي استفاده از آنها کسب کنيد.