کد مطلب: 15844
در سال ۲۰۱۵ کدام مرورگرهاي موبايلي محبوبيت بيشتري دارند؟
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴
کمپاني گجت لب به تازگي نتايج تحقيقي را منتشر کرده که در آن به مرورگرهاي موبايلي مورد استفاده در کشورهاي مختلف پرداخته شده است. همانطوري که انتظار مي رود در گزارش مذکور سافاري از کمپاني اپل در کنار کروم از شرکت گوگل پيشتاز بوده و ساير اپليکيشن هاي مشابه سهم اندکي را به خود اختصاص داده اند.
کمپاني گجت لب به تازگي نتايج تحقيقي را منتشر کرده که در آن به مرورگرهاي موبايلي مورد استفاده در کشورهاي مختلف پرداخته شده است. همانطوري که انتظار مي رود در گزارش مذکور سافاري از کمپاني اپل در کنار کروم از شرکت گوگل پيشتاز بوده و ساير اپليکيشن هاي مشابه سهم اندکي را به خود اختصاص داده اند.
البته ناگفته نماند که آمار و ارقام در مورد برخي نقاط جهان و کشورهاي خاص داراي تفاوت هايي منحصر به فرد هستند که اين امر از عادات کاربران آن منطقه و احتمالاً نياز هايشان ناشي مي شود.
اجازه بدهيد در ابتدا نگاهي داشته باشيم به بازار ايالات متحده، ۵۸.۲۸ درصد از اين بازار در اختيار مرورگر سافاري قرار دارد که همين موضوع نشان مي دهد اپل تا چقدر در ميهن خود موفق بوده.
بعد از سافاري کروم محبوب ۳۱.۱۵ درصد از موبايل هاي اهالي ايالات متحده است و ۷.۷۲ درصد از سهام نيز به مرورگر پيش فرض اندرويد يا همان Android Browser مي رسد. در نهايت اينترنت اکسپلورر، اپرا و مرورگر بلک بري کمتر از يک درصد کاربران آمريکايي را جذب خودشان کرده اند.
دومين بازاري که مي بايست مورد توجه قرار گيرد بازار چين است. در سرزمين اژدهاي سرخ ۳۷٫۶۳ درصد از افراد به سراغ Android Browser رفته اند، سافاري پاسخگوي ۳۵.۸۲ درصد از ترافيک موبايلي کشور مذکور بوده و کروم و فايرفاکس هم اعداد ۱۹.۹ و ۴.۴۱ درصد را به خود تخصيص داده اند.
هند که سومين بازار حائز اهميت کنوني جهان را دارد کاربرانش توسط اندرويد تسخير شده اند و ۴۶.۵۸ درصدشان با کروم به گشت و گذار اينترنتي مي پردازند. Android Browser دومين مرورگر محبوب اين قشر به حساب مي آيد و مالک ۱۸.۴۱ درصد از اسمارت فون هاي ساکنين سرزمين فيل هاست و در نهايت سافاري و UC Browser مورد استفاده ۱۱.۹۲ و ۱۱.۳۱ درصد از افراد هستند.
در ساير نقاط جهان هم کروم و سافاري حرف اول را مي زنند و مجالي به هيچ نام ديگري نمي دهند. البته در اين ميان يک استثانا نيز وجود دارد؛ آفريقاي جنوبي.
در آفريقاي جنوبي مرورگر بلک بري ۲۸ درصد از ترافيک اينترنتي-موبايلي را پاسخگوست و اين عدد براي کروم به ۲۹.۹۹ درصد مي رسد. ويتنام هم جز موارد خاص قرار مي گيرد زيرا ۸۳.۹۴ درصد از موبايل هاي ساکنين اش Android Browser را برگزيده اند.
در پايان کروم يکي از بزرگترين موفقيت هايش را با تصاحب ۵۳ درصدي بازار کشور پرو به دست آورده در حاليکه دانمارکي ها ۷۲.۷۸ درصدشان با سافاري کنار آمده اند و به آن به چشم برترين گزينه ي فعلي نگاه مي کنند.
البته ناگفته نماند که آمار و ارقام در مورد برخي نقاط جهان و کشورهاي خاص داراي تفاوت هايي منحصر به فرد هستند که اين امر از عادات کاربران آن منطقه و احتمالاً نياز هايشان ناشي مي شود.
اجازه بدهيد در ابتدا نگاهي داشته باشيم به بازار ايالات متحده، ۵۸.۲۸ درصد از اين بازار در اختيار مرورگر سافاري قرار دارد که همين موضوع نشان مي دهد اپل تا چقدر در ميهن خود موفق بوده.
بعد از سافاري کروم محبوب ۳۱.۱۵ درصد از موبايل هاي اهالي ايالات متحده است و ۷.۷۲ درصد از سهام نيز به مرورگر پيش فرض اندرويد يا همان Android Browser مي رسد. در نهايت اينترنت اکسپلورر، اپرا و مرورگر بلک بري کمتر از يک درصد کاربران آمريکايي را جذب خودشان کرده اند.
دومين بازاري که مي بايست مورد توجه قرار گيرد بازار چين است. در سرزمين اژدهاي سرخ ۳۷٫۶۳ درصد از افراد به سراغ Android Browser رفته اند، سافاري پاسخگوي ۳۵.۸۲ درصد از ترافيک موبايلي کشور مذکور بوده و کروم و فايرفاکس هم اعداد ۱۹.۹ و ۴.۴۱ درصد را به خود تخصيص داده اند.
هند که سومين بازار حائز اهميت کنوني جهان را دارد کاربرانش توسط اندرويد تسخير شده اند و ۴۶.۵۸ درصدشان با کروم به گشت و گذار اينترنتي مي پردازند. Android Browser دومين مرورگر محبوب اين قشر به حساب مي آيد و مالک ۱۸.۴۱ درصد از اسمارت فون هاي ساکنين سرزمين فيل هاست و در نهايت سافاري و UC Browser مورد استفاده ۱۱.۹۲ و ۱۱.۳۱ درصد از افراد هستند.
در ساير نقاط جهان هم کروم و سافاري حرف اول را مي زنند و مجالي به هيچ نام ديگري نمي دهند. البته در اين ميان يک استثانا نيز وجود دارد؛ آفريقاي جنوبي.
در آفريقاي جنوبي مرورگر بلک بري ۲۸ درصد از ترافيک اينترنتي-موبايلي را پاسخگوست و اين عدد براي کروم به ۲۹.۹۹ درصد مي رسد. ويتنام هم جز موارد خاص قرار مي گيرد زيرا ۸۳.۹۴ درصد از موبايل هاي ساکنين اش Android Browser را برگزيده اند.
در پايان کروم يکي از بزرگترين موفقيت هايش را با تصاحب ۵۳ درصدي بازار کشور پرو به دست آورده در حاليکه دانمارکي ها ۷۲.۷۸ درصدشان با سافاري کنار آمده اند و به آن به چشم برترين گزينه ي فعلي نگاه مي کنند.