کد مطلب: 15327
اگر وایفای موبایل یا تبلت اندرویدی شما مشکل دارد، این مطلب را بخوانید!
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴
عدم پایداری در ارتباط وایفای یا عدم اتصال به آن، مشکل رایجی در بین محصولات اندرویدی نیست. با این حال در برخی دستگاههایی که با اندروید کار میکنند، ارتباط وایفای بدون هیچ دلیلی قطع شده یا اصلا ارتباطی برقرار نمیشود. هنگامی که این مشکل برایتان پیش میآید، باید به دنبال علت آن باشید؛ شاید مشکل سختافزاری و یا نرمافزاری باشد.
بهطور کلی اگر با این دو مشکل مواجه شدید، ریشه مشکل شما در موارد زیر نهفته است:
- ضعیف بودن قدرت سیگنالها
- مشکل نرم افزاری ( که معمولا شرکت سازنده تلفن هوشمند یا تبلتتان با ارایه بسته بهروزرسانی، آن را رفع مینماید.)
- ایجاد مشکل به واسطه نصب یک برنامه خاص
- معیوب بودن یکی از قطعات سختافزاری گوشی یا تبلت شما
- مشکلات نرمافزاری
- عدم تنظیم درست مودم
- توجه نمایید که اگر برروی گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود بهتازگی رام فلش زدهاید و این مشکل بهوجود آمده است، احتمالا به خاطر «باگهای رام» است.
آموزش قدم به قدم رفع مشکل «ناپایداری در ارتباط وایفای»
مرحله 1:
- ابتدا، بررسی کنید که گزینه «Wi-Fi Sleep» برروی دیوایس شما فعال باشد. به تنظیمات رفته و برروی وایفای ضربه بزنید. در این جا، یک لیست از شبکههای در دسترس را خواهید دید.
- پس از لمس منوی تنظیمات (آیکونی که با سه نقطه نمایش داده شده است)، گزینه Advanced را لمس کنید.
- حال برروی “keep Wi-Fi on during sleep” ضربه زده و اطمینان حاصل نمایید که وایفای حتی در هنگام خواب نیز، همواره روشن است؛ به عبارت بهتر، هنگامی که برروی عبارت فوق ضربه زدید باید “keep Wi-Fi on during sleep” برروی حالت “Always” قرار گرفته باشد. اگر اینگونه نبود، خودتان حالت “Always” را انتخاب کنید.
مرحله 2:
- بررسی کنید که این مشکل برای سایر گوشیهای هوشمند و یا تبلتها هم وجود دارد یا خیر؛ بدین منظور، پایداری ارتباط با روتر را از طریق یک دستگاه دیگر بررسی نمایید.
مرحله 3:
- حال اگر مشکل همچنان پابرجا بود، احتمالا خود «کانکشن» باعث بروز مشکل شده است. برای رفع آن، برروی کانکشن مربوطه لمس کرده و چند ثانیه نگهدارید.
- حال روی “Forget Network” زده و سپس رمز عبور روتر خود را مجددا وارد نمایید.
مرحله 4:
- برنامههایی که اخیرا برروی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کردهاید یا احتمال میدهید که این اشکال به آنها ربط داشته باشد را حذف نموده و مجددا «پایداری در ارتباط با روتر» را بررسی نمایید.
مرحله 5:
- متاسفانه این مرحله را خیلی جدی نمیگیریم یا بعضا احتمال نمیدهیم که این مشکل به این مرحله ربطی هم داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که سبب بروز مشکل در ارتباط «وایفای» تلفن همراه یا تبلت شما میشود، تداخل سیگنالهای وایفای شما و همسایه هایتان است. برای رفع آن، باید کانال وایفای خود را از سایرین جدا نمایید. (درباره رفع این مشکل، بهزودی مقالهای منتشر خواهیم کرد.)
آموزش قدم به قدم رفع مشکل «عدم اتصال به روتر»
مرحله 1:
- شاید پسوردی که برروی شبکه وایفای خود گذاشتهاید، را اشتباه وارد میکنید که اتصال به مودم برقرار نمیشود؛ برای رفع آن، طبق مرحله 3 در آموزش بالا عمل کنید؛ “Forget Network” را زده و سپس رمز عبور روتر خود را مجددا وارد نمایید.
مرحله 2:
- اگر برروی تنظیمات روتر خود، تغییراتی نظیر «فیلتر کردن مک آدرس» اعمال کردهاید، شاید مشکل شما به این تغییرات صورت گرفته مربوط باشد. حال اگر نمیدانید که کدام تغییر باعث بروز مشکل شده، شیء نوک تیزی نظیر سوزن را در سوراخ «ریست» مودم خود وارد کرده و سپس مجددا روتر را تنظیم نمایید.
- اگر همچنان مشکل پابرجا بود و روتر اجازه دسترسی به موبایل یا تبلت شما نمیداد، از طریق جستجو عباراتی نظیر«فیلتر کردن مک آدرس در مودمهای بیسیم» و یا مشابه آن، مک آدرس دیوایس خود را برای روتر تعریف کرده و از طریق انتخاب گزینههایی در تنظیمات مودم، از مودم بخواهید که فقط به همین مک آدرسها اجازه اتصال بدهد.
- در آخر، مطمئن شوید که روتر خود را به درستی پیکربندی یا تنظیم کردهاید؛ به عبارت سادهتر، از درستی رمز عبور و نام اکانت کاربری ADSL خود اطمینان حاصل کنید. حواستان به مقدار دهی VCI/VPI هم باشد که معمولا در ایران، 0 و 35 است.