کد مطلب: 13778
ویديو جای متن را در وب میگیرد؟
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
امروزه جایگاه ویديوها در انتقال مفهوم محتوا در سایت بهخوبی شناخته شده است. تمامی ما شاهد پیشرفت بسیار زیاد سایتهایی هستیم که در کنار محتوای متنی خود، از ویديو نیز استفاده میکنند. اما چرا ویديوها از دیدگاه کاربران تا این حد محبوب هستند؟
طبق مطالعات انجام شده، ویديوها 50 برابر متن تاثیرگذارند، دلایل این تاثیرگذاری را میتوان در موارد زیر جستوجو کرد:
- توسط ویديوها حواس بیشتری از کاربران درگیر محتوا میشود. بهطور مثال، با استفاده از ویديو حس شنوایی نیز درگیر میشود که این مورد در محتوای متنی امکانپذیر نیست.
- کاربران دوست دارند تصویرسازی کنند. شما با استفاده از ویديو میتوانید تصویری را که کاربر دوست دارد از محصول یا خدمات شما برای خودش بسازد را به او هدیه کنید. این کار باعث خواهد شد تا کاربران با محصول یا خدمات شما احساس راحتی بیشتری کنند.
- ویديوها کاربردها را بهتر نشان میدهند. کاربران دوست دارند بدانند یک محصول یا خدمت، چگونه به آنها در رفع نیازهایشان کمک میکند؟ ویديوها این مساله را بسیار قابل لمستر از متن به نمایش میگذارند.
دلایل بیشتری از این دست را میتوان بررسی کرد که در اینجا به گفتن همین چند دلیل بسنده میکنیم.
از آنجایی که کاربران بهصورت مداوم ویديوها را جستوجو میکنند، بنابراين موتورهای جستوجو همانند گوگل لینکی با عنوان ویديو قرار دادهاند و در نتایج جستوجو، ویديوهای مرتبط با کلمه کلیدی را نیز نمایش میدهند.
با درک اهمیت و قدرت تاثیرگذاری ویديوها در تولید محتوا، بهتر است اندکی نیز از تاثیرات آنها روی کسبوکار خود بدانیم.
تثبیت موقعیت
ویديوها به مخاطبان اجازه میدهند که شما را بشناسند، دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند. هنگامی که آنان شما را در ویديوها میبینند و صدای شما را میشنوند، حس خوبی به آنها دست خواهد داد. در دنیای امروزی ویديو میتواند بسیار متقاعدکنندهتر از مقالهنویسی در ارتباط با کالا و خدمات باشد.
فروش مثبت
ویديو مارکتینگ میتواند به فروش کالا و خدمات بهوسیله مطرح کردن راحت ویژگی و مزایای آنها همراه باشد. در ویديو روی ویژگی خاص محصول و خدمات تمرکز کنید و به سوالات اساسی مشتریان پاسخ دهید. با دادن اطلاعات و آموزش محصولات و خدمات خود میتوانید افراد بیشتری را به خرید از فروشگاه تشویق کنید.
بهینهسازی سایت
یوتیوب برند دیگر شرکت گوگل بزرگترین موتور جستوجوی ویديویی است و در واقع میتوانیم بگوییم یوتیوب بعد از گوگل دومین موتور جستوجوی جهان است، بنابراین وقتی شخصی نمیتواند چیزی را در گوگل پیدا کند به سراغ یوتیوب برای جستوجو خواهد رفت. بهعلاوه اگر ویديو شما در یوتیوب قرار بگیرد در نتایج جستوجوی گوگل نیز خواهد آمد. فقط دقت کنید کلمات کلیدی را در تیتر، توضیحات و تگ ویديوي خود بهکار ببرید.
جلوگیری از سرقت مطالب
اگرچه اینترنت مکان بزرگی برای تبادل اطلاعات و جذب مشتریان جدید است، اما متاسفانه بسیاری از محتوای سایتها هر روزه توسط دیگران به سرقت رفته و در سایتهایشان درج میشود. ویديو مارکتینگ از بهسرقترفتن محتوای سایت بهخوبی جلوگیری میکند. رقبا میتوانند ویديوهای جدید ایجاد کنند، اما بهطور حتم نمیتوانند سبک ویديوی شما را داشته باشند.
حال که با تاثیرات ویديوها در سایت آشنا شدیم، فکر میکنید برای بهترین استفاده از این ابزار بازاریابی در سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
1- ایجاد یک عنوان که شامل کلمه کلیدی است
استفاده از کلمات کلیدی در عنوان ویديو باعث میشود که موتورهای جستوجو محتوای ویديو را درک کنند. در این روش شما میتوانید رتبهای بالاتر برای جستوجوهای مرتبط داشته باشید.
2- برای صفحه ویديوی خود متن قرار دهید
با قرار دادن یک متن خلاصه و بهینهشده بر اساس قوانین سئو در صفحه ویديو، این امکان را به موتورهای جستوجو میدهید تا محتوای ویديوی شما را درک کنند.
3- استفاده از کلمه کلیدی «ویديو»
اغلب کاربران هنگام جستوجوي ویديو، از کلمه کلیدی «ویديو» در عبارت جستوجو استفاده میکنند؛ بنابراين بهتر است که این کلمه در تمام متا تگها قرار گیرد.
4- ایجاد بخش بازخورد، ارسال نظر
با قرار دادن بخش بازخورد یا ارسال نظر، این امکان را به کاربران بدهید تا با شما در تعامل باشند. مطمئن شوید که همه نظرات را مشاهده و به همه آنها پاسخ میدهید.
5- ویديوي خود را به اشتراک بگذارید
ویدیوی خود را در سایتهای اشتراکگذاری آنلاین و رسانههای اجتماعی بهاشتراک بگذارید.
ویديوهای خود را در YouTube، Vimeo و سایر سایتهای اشتراکگذاری منتشر کنید؛ زیرا این کار باعث افزایش ترافیک سایت میشود.
6- استفاده از استراتژی لینک
همانند همه محتواهای دیجیتال، در صفحات فرود ویديو قواعد قراردادن لینک را رعایت كنيد. شما باید در این صفحات از لینکهای داخلی و خارجی که مرتبط با ویديوی شما هستند، استفاده کنید.
7- استفاده از عکس Thumbnail مناسب
یکی از عوامل مهم که به جذب کاربر کمک میکند و باعث میشود کاربر سریعتر ویديوی شما را برای تماشا انتخاب کند، عکس Thumbnail ویديو است. پس عکسی را از ویديو قرار دهید که هم کاربر را جذب کند و هم مفهوم فیلم را نمایش دهد.
8- استفاده از RSS
معمولا کاربران ترجیح میدهند که یک RSS داشته باشند و محتوای مورد علاقهشان را در آنجا ببینند. با قرار دادن دکمه RSS در صفحه ویديو، این امکان را به کاربران میدهید تا ویديوهایی را به RSSشان اضافه كنند و در آینده به تماشای آن بپردازند.
9- ارسال بیش از یک ویديو
قبل از راهاندازی کمپین بازاریابی از طریق ویديو، مطمئن باشید که تعداد ویديوهای شما از یکی بیشتر است. در این روش زمانیکه کاربر از تماشای یکی از ویديوهای شما لذت میبرد، احتمالا تمایل دارد که سایر ویديوهای شما را مشاهده كند.
طبق پیشبینیها، سال 2015 سال ویديوها در وب خواهد بود؛ سالی که میزان بسیار زیادی از حجم ترافیک اینترنت کاربران، صرف تماشای ویديوهای مختلف خواهد شد.
شما بهعنوان یک مدیر سایت یا کسبوکار آنلاین یا حتی آفلاین چه فکری برای استفاده از این فرصت کردهاید؟ فرصتی که میتواند برای بسیاری از مدیران هوشیار وب فارسی، سکوی پرتابی به سوی موفقیتهای بسیار بزرگ باشد. (منبع:عصرارتباط)
- توسط ویديوها حواس بیشتری از کاربران درگیر محتوا میشود. بهطور مثال، با استفاده از ویديو حس شنوایی نیز درگیر میشود که این مورد در محتوای متنی امکانپذیر نیست.
- کاربران دوست دارند تصویرسازی کنند. شما با استفاده از ویديو میتوانید تصویری را که کاربر دوست دارد از محصول یا خدمات شما برای خودش بسازد را به او هدیه کنید. این کار باعث خواهد شد تا کاربران با محصول یا خدمات شما احساس راحتی بیشتری کنند.
- ویديوها کاربردها را بهتر نشان میدهند. کاربران دوست دارند بدانند یک محصول یا خدمت، چگونه به آنها در رفع نیازهایشان کمک میکند؟ ویديوها این مساله را بسیار قابل لمستر از متن به نمایش میگذارند.
دلایل بیشتری از این دست را میتوان بررسی کرد که در اینجا به گفتن همین چند دلیل بسنده میکنیم.
از آنجایی که کاربران بهصورت مداوم ویديوها را جستوجو میکنند، بنابراين موتورهای جستوجو همانند گوگل لینکی با عنوان ویديو قرار دادهاند و در نتایج جستوجو، ویديوهای مرتبط با کلمه کلیدی را نیز نمایش میدهند.
با درک اهمیت و قدرت تاثیرگذاری ویديوها در تولید محتوا، بهتر است اندکی نیز از تاثیرات آنها روی کسبوکار خود بدانیم.
تثبیت موقعیت
ویديوها به مخاطبان اجازه میدهند که شما را بشناسند، دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند. هنگامی که آنان شما را در ویديوها میبینند و صدای شما را میشنوند، حس خوبی به آنها دست خواهد داد. در دنیای امروزی ویديو میتواند بسیار متقاعدکنندهتر از مقالهنویسی در ارتباط با کالا و خدمات باشد.
فروش مثبت
ویديو مارکتینگ میتواند به فروش کالا و خدمات بهوسیله مطرح کردن راحت ویژگی و مزایای آنها همراه باشد. در ویديو روی ویژگی خاص محصول و خدمات تمرکز کنید و به سوالات اساسی مشتریان پاسخ دهید. با دادن اطلاعات و آموزش محصولات و خدمات خود میتوانید افراد بیشتری را به خرید از فروشگاه تشویق کنید.
بهینهسازی سایت
یوتیوب برند دیگر شرکت گوگل بزرگترین موتور جستوجوی ویديویی است و در واقع میتوانیم بگوییم یوتیوب بعد از گوگل دومین موتور جستوجوی جهان است، بنابراین وقتی شخصی نمیتواند چیزی را در گوگل پیدا کند به سراغ یوتیوب برای جستوجو خواهد رفت. بهعلاوه اگر ویديو شما در یوتیوب قرار بگیرد در نتایج جستوجوی گوگل نیز خواهد آمد. فقط دقت کنید کلمات کلیدی را در تیتر، توضیحات و تگ ویديوي خود بهکار ببرید.
جلوگیری از سرقت مطالب
اگرچه اینترنت مکان بزرگی برای تبادل اطلاعات و جذب مشتریان جدید است، اما متاسفانه بسیاری از محتوای سایتها هر روزه توسط دیگران به سرقت رفته و در سایتهایشان درج میشود. ویديو مارکتینگ از بهسرقترفتن محتوای سایت بهخوبی جلوگیری میکند. رقبا میتوانند ویديوهای جدید ایجاد کنند، اما بهطور حتم نمیتوانند سبک ویديوی شما را داشته باشند.
حال که با تاثیرات ویديوها در سایت آشنا شدیم، فکر میکنید برای بهترین استفاده از این ابزار بازاریابی در سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
1- ایجاد یک عنوان که شامل کلمه کلیدی است
استفاده از کلمات کلیدی در عنوان ویديو باعث میشود که موتورهای جستوجو محتوای ویديو را درک کنند. در این روش شما میتوانید رتبهای بالاتر برای جستوجوهای مرتبط داشته باشید.
2- برای صفحه ویديوی خود متن قرار دهید
با قرار دادن یک متن خلاصه و بهینهشده بر اساس قوانین سئو در صفحه ویديو، این امکان را به موتورهای جستوجو میدهید تا محتوای ویديوی شما را درک کنند.
3- استفاده از کلمه کلیدی «ویديو»
اغلب کاربران هنگام جستوجوي ویديو، از کلمه کلیدی «ویديو» در عبارت جستوجو استفاده میکنند؛ بنابراين بهتر است که این کلمه در تمام متا تگها قرار گیرد.
4- ایجاد بخش بازخورد، ارسال نظر
با قرار دادن بخش بازخورد یا ارسال نظر، این امکان را به کاربران بدهید تا با شما در تعامل باشند. مطمئن شوید که همه نظرات را مشاهده و به همه آنها پاسخ میدهید.
5- ویديوي خود را به اشتراک بگذارید
ویدیوی خود را در سایتهای اشتراکگذاری آنلاین و رسانههای اجتماعی بهاشتراک بگذارید.
ویديوهای خود را در YouTube، Vimeo و سایر سایتهای اشتراکگذاری منتشر کنید؛ زیرا این کار باعث افزایش ترافیک سایت میشود.
6- استفاده از استراتژی لینک
همانند همه محتواهای دیجیتال، در صفحات فرود ویديو قواعد قراردادن لینک را رعایت كنيد. شما باید در این صفحات از لینکهای داخلی و خارجی که مرتبط با ویديوی شما هستند، استفاده کنید.
7- استفاده از عکس Thumbnail مناسب
یکی از عوامل مهم که به جذب کاربر کمک میکند و باعث میشود کاربر سریعتر ویديوی شما را برای تماشا انتخاب کند، عکس Thumbnail ویديو است. پس عکسی را از ویديو قرار دهید که هم کاربر را جذب کند و هم مفهوم فیلم را نمایش دهد.
8- استفاده از RSS
معمولا کاربران ترجیح میدهند که یک RSS داشته باشند و محتوای مورد علاقهشان را در آنجا ببینند. با قرار دادن دکمه RSS در صفحه ویديو، این امکان را به کاربران میدهید تا ویديوهایی را به RSSشان اضافه كنند و در آینده به تماشای آن بپردازند.
9- ارسال بیش از یک ویديو
قبل از راهاندازی کمپین بازاریابی از طریق ویديو، مطمئن باشید که تعداد ویديوهای شما از یکی بیشتر است. در این روش زمانیکه کاربر از تماشای یکی از ویديوهای شما لذت میبرد، احتمالا تمایل دارد که سایر ویديوهای شما را مشاهده كند.
طبق پیشبینیها، سال 2015 سال ویديوها در وب خواهد بود؛ سالی که میزان بسیار زیادی از حجم ترافیک اینترنت کاربران، صرف تماشای ویديوهای مختلف خواهد شد.
شما بهعنوان یک مدیر سایت یا کسبوکار آنلاین یا حتی آفلاین چه فکری برای استفاده از این فرصت کردهاید؟ فرصتی که میتواند برای بسیاری از مدیران هوشیار وب فارسی، سکوی پرتابی به سوی موفقیتهای بسیار بزرگ باشد. (منبع:عصرارتباط)